Inledning

Ludvika Tennisklubb (LTK) är en anrik tennisklubb som bildades 1933 och efter så lång tids verksamhet i Ludvika känner styrelsen att vi har en tradition att föra vidare.

Syfte

LTK:s syfte är att ge medlemmarna möjlighet att spela tennis under bra förutsättningar och till bra priser både ute som inomhus.

Mål med verksamheten

•  LTK ska förvalta Rackethallen så att alla aktiva inom olika idrottsgrenar som hyr av LTK ska känna en trivsel i att utöva sin sport i Rackethallen så att vi får behålla dem som abonnenter.
  •  Samt att vidareutveckla våra ungdomssatsningar både för tjejer och killar.
  •  En viktig målgrupp är motionsgrupperna som ger oss de största intäkterna varför LTK värnar om dessa grupper.
  •  LTK:s mål är vidare att vara ett föredöme som idrottsklubb.

Personal & organisation

LTK har en styrelse som består av fem ordinarie ledamöter och två suppleanter som arbetar efter LTK:s stadgar och policys. LTK har två anställda som sköter Rackethallen.

Till sist vill vi inom Ludvika Tennisklubben välkomna nya medlemmar till klubben och hör gärna av dig till oss på tel. 806 10 eller mail lvtennis@telia.com

Ludvika Tennisklubb